pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

יום ההוקרה השישי לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה 2019

15 דצמבר

אירוע ההוקרה הממלכתי נערך ביום א' ה-15 בדצמבר 2019 בבית הלוחם בתל אביב, במעמד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס, מנכ"ל זהות ישראל בן-פזי, ראש אכ"א ורבים נוספים

זו השנה השישית שבארגון נכי צה"ל וארגון נפגעי פעולות האיבה מקיימים את החלטת הממשלה בדבר ציון יום ייחודי להוקרת נפגעי מערכות ישראל ופעולות האיבה, יום שמצוין בשורה ארוכה של אירועים, טקסים ופעילויות רבות בכל רחבי הארץ.

למעלה משבעים אלף פצועים ממערכות ישראל ופעולות האיבה חיים בארץ.  משפחת הפצועים חוצה מגזרים, אינה מבדילה בין יהודים ושאינם יהודים, גברים או נשים, ימין או שמאל.

משפחת נכי צה"ל ונפגעי הטרור היא משפחה אחת – משפחת ישראלי, המשפחה של כולנו.

לאירוע הגיע כבוד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין שהתקבל ע"י יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אייבי מוזס, ראש אגף כוח אדם אלוף מוטי אלמוז, ראש אגף שיקום במשרד הביטחון חזי משיטה, רמ"ח נפגעים אלוף משנה עידית סולומון, מנכ"ל זהות ישראל בן-פזי, חברי הנהגת ארגון נכי צה"ל ועוד מכובדים יקרים ורבים.

במהלך האירוע נשא דברים נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, להלן תקציר דברי הנשיא: "ביום הזה אנו חולקים לכם כבוד, ומבקשים לתת מקום לקרב שלכם. יש קרבות עם שם ויש קרבות ללא שם, קרבות של התמודדות. בקרבות הללו אין הפסקות אש, אלו קרבות בגוף ובנפש.
ביום המיוחד הזה אנחנו רואים אתכם ומבקשים להצדיע לכם על כל יום שצלחתם בכאב.
הארץ שלנו הוא מקום של חיים, יצאתם לשמור על הבית שלנו, הבית שלכם – של כולנו. שילמתם מחיר כבד לרוב גם בגוף וגם בנפש.

בישראל חיים למעלה מ-70 אלף נכי צהל ופעולות האיבה. משפחה גדולה מידי. ההתמודדות שנמשכת ותמשך. כולנו יחד נמשיך להאיר את הדרך על כל ניצחון קטן, על כל יום שצלחתם בכאב ובמאמץ הזה לחיים.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן, אמר כי "הייתי שמח לא לשאת דברים כאן היום, כיו"ר ארגון נכי צה"ל וכשאני מרותק לכיסא גלגלים, אבל הגורל רצה אחרת.
לפני 27 שנים, בגיל 19 בלבד נפצעתי פציעה אנושה בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס, עזה. בגופי מנעתי משלושה מחבלים מלחדור אל שטח ישראל ולבצע פיגועי תופת שהיו גובים את חייהם של עשרות ישראלים.

כל חבריי היקרים ואני, שילמנו מחיר יקר, אך אנחנו גאים מאוד שהייתה לנו הזכות להגן על מדינת ישראל. לעולם לא נעלה על דל שפתינו את השאלה, האם כל זה היה כדאי. אנחנו יודעים היטב, כי לולא המחיר ששילמנו, מדינת ישראל הייתה בסכנה קיומית.

אנחנו מציינים היום את יום ההוקרה השישי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שנקבע בהחלטת ממשלה. אני קורא מכאן למקבלי ההחלטות, לחוקק את היום הזה בחוק, כיום ממלכתי שיקבל מעמד דומה לזה של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

אזרחי מדינת ישראל חייבים לפצועי מערכות ישראל את חייהם וביטחונם, וזה המעט שניתן לעשות על מנת להוקיר את תרומתם של הפצועים".

יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, מר אייבי מוזס, שיתף ואמר במהלך הטקס כי "לפני 33 שנים הגורל הפך אותי לאלמן, לאב שכול ולנכה קשה. בקבוק תבערה שרף את אשתי ואת בני. שני ילדיי, ניר ועדי, וגם אני, נפצענו אנושות. למרות זאת, גידלתי את שני ילדיי לאופטימיות ותקווה, למרות הסיוטים בלילות והפחד.

חינכתי אותם שהנכות לא מגדירה אותם ואת מי שהם. בני ובתי התנדבו שניהם לצה"ל ולפני חודש ילדה בתי תאומים בנים.
ניסו לחסל את משפחת מוזס – ואנחנו ניצחנו את הטרור. אחיי הפצועים, אתם גיבורים וגיבורות וסיפורכם מהווה השראה לאזרחי מדינת ישראל. המחויבות של כולנו היא כי סיפורכם לא יישכח".

במהלך חודש דצמבר התקיימו בכל רחבי הארץ פעילויות רבות המשלבות עשרות אלפי אזרחיות ואזרחים באירועי ההוקרה השונים.
בהובלת ארגון זהות התקיימו הרצאות ושיחות של נפגעים במעל למאתיים בתי ספר בכל רחבי הארץ.

בבתי הלוחם של ארגון נכי צה"ל נערכו סיורים ומפגשים עם תלמידים,  הנערות והנערים שמעו סיפורי מורשת והתנסו בפעילות ספורט.
התקיימה צעדה בשביל ישראל בהשתתפות אלפי בני נוער אשר נפגשו בדרך עם לוחמות ולוחמים ושמעו ממקור ראשון על הפציעה והשיקום.

לראשונה התקיימו אירועי הוקרה משותפים עם אגף השיקום ואירועי הוקרה רבים עם רשויות מקומיות בכל הארץ כגון עם עיריית ת"א, בניין העירייה אשר הואר לרגל יום ההוקרה.

אירועים מרגשים אלו יצאו לפועל בזכות השותפים הנהדרים לדרך: אגף השיקום, ארגון זהות, מנהל חברה ונוער במשרד החינוך, האגף לתרבות יהודית, קק"ל, רשות הטבע והגנים, קצינות הנפגעים, תנועות הנוער, בני הנוער וגלי צה"ל עם יום שידורים מיוחד בנושא.

מצורפות תמונות מהאירוע:

צילום תמונות: יוני רייף
צילום וידאו: יוני זוננשיין
פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316