pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבית הלוחם

11 פברואר

היום המאבק שלנו עלה מדרגה

במהלך סיור שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלוחם תל-אביב ביום חמישי 11/2/21, למד מקרוב אודות החידלון של אגף השיקום במשרד הביטחון, והבטיח לפעול מיידית כדי לשים סוף למחדל.
עם זאת, אין בכוונתנו לעצור. אנחנו נחושים וממוקדים ונמשיך לפעול במלוא העצמה עד להשגת המטרה.

צפו בכתבה המלאה בערוץ 13 של אודי סגל >>

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סיור בבית הלוחם בתל אביב ופגש את יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן וראשי הארגון. בתום הסיור קיים ראש הממשלה דיון עם ראשי ארגון נכי צה״ל , לאור המשבר החמור אליו נקלעו יחסי נכי צה״ל עם אגף שיקום נכים במשרד הביטחון.
אל המפגש התלוו ח״כ אבי דיכטר וח״כ עוזי דיין.

במהלך הדיון סיפר יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן לראש הממשלה על הפגיעה הקשה בנכי ונכות צה״ל עקב הטיפול הבעייתי המוענק להם על ידי אגף שיקום נכים במישורים שונים, החל מהיעדר טיפול רפואי נדרש, פגיעה בצרכים הבסיסיים של נכי ונכות צה״ל, תת איוש של תקנים רפואיים ואחרים במשהב״ט ועד יחס לא ראוי שהם זוכים לו.

בתום המפגש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי:
״אני רואה כאן את הלוחמים, רואה את האנשים לאורך הדורות, שהקריבו מגופם, ואני חייב להגיד לכם – גם מנפשם, לטובת המדינה שלנו, ואנחנו חבים להם חוב ענק.
יש כאן בעיות מבניות קשות שאנחנו חייבים לפתור ואני מחויב לפתור אותן. אני חייב להגיד שהביקור הזה טלטל אותי וגם מיקד אותי.
אני בהחלט שוקל להעביר את הטיפול בנכים למשרד רה"מ.
במיידי מה שאנחנו עושים, הוא קודם כל מעבירים תקציב מיידי לבית הלוחם. נעביר גם את חוק בית הלוחם, על כך אני מבין שיש קונצנזוס.
אנחנו רוצים גם לטפל בשני נושאים אחרים: האחד, ביטול ההקפאה של זכויות הלוחמים, מ-2012. השני, ביטול מבחן הכנסה. על שני הדברים האלה אני חייב לדבר עם שותפי לממשלה, עם בני גנץ, אם תהיה הסכמה נוכל להתקדם בזה.
בביקור הזה, השתכנעתי שיש צורך בטיפול שורש עמוק ושאין ראויים מכם לקבל את השינוי הזה. על מנת שנתן לכם את התשלום המינימלי שהמדינה יכולה לתת לכם על מה שאתם נתתם לה, נתתם לכולנו״.

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל אמר כי: ״ אני מודה לראש הממשלה שהקדיש מזמנו והגיע לכאן לבית הלוחם, לפגישה עם ארגון נכי צה״ל ולדיון במשבר החמור אליו נקלעו יחסי נכי צה״ל עם אגף שיקום נכים במשרד הביטחון.
דרושה רפורמה עמוקה ומקיפה באגף שיקום נכים.
הגיע הזמן שמדינת ישראל ומשרד הביטחון והעומדים בראשו בפרט, יצהירו במעשים, לא רק במילים, כי נכי ונכות צה״ל הם גיבורי ישראל, שהקריבו את היקר מכל עבור שלומה וביטחונה של מדינת ישראל והם ראויים לטיפול וליחס בהתאם. אני סומך על ראש הממשלה שיושיט את ידו ויעזור לנו״.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316