pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

מפגש קבוצת "אחיעד" במעיין חרוד

15 יוני

ביום חמישי 10/6/21, נפגשו כ-100 חברי קבוצות "אחיעד" מארבעת בתי הלוחם (תל-אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע) בגן הלאומי במעיין חרוד. אליהם הצטרפו יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן, מ"מ יו"ר הארגון רפי כהן צמח, מנכ"ל הארגון אבי לרמן, ראשי המחוזות, מנהלי בתי הלוחם, חברי הועד הארצי ועובדי הארגון.

כיצד זה נולד המפגש?

קבוצת "אחיעד" של בית הלוחם ירושלים יצאה בתוכנית "שביל הרעות", בה החברים יוצאים לפעילות ולינה משותפת, באוהלים, בחניון לילה ולמחרת יוצאים למסע הליכה לעיתים מאתגר בערוץ נחל או טיפוס על הר.

כאשר יו"ר הארגון, עידן קלימן, הנחה לקיים אירוע, בדומה ל"שביל הרעות", מסע בו יצאה קבוצה של חברי אחיעד ירושלים, להר המצדה דרך שביל הסוללה והעלו את מנכ"ל הארגון אבי לרמן ודוד דרעי על גבי גילגלונים לפסגת המצדה.

קשה בהכנות, כיף במפגש

ההכנות למפגש היו רבות. חברי "אחיעד" ירושלים עמלו ימים כדי לתכנן ולהתאים את המסע למפגש ארגוני, שבו השתתפו כ- 100 חברי "אחיעד" וכ- 30 עובדים ונציגי ההנהלות והועד הארצי.

הצוות המתכנן ערך סיורים מקדימים בהשתתפות: הרצל מורד, מנהל בית הלוחם ירושלים, אורי אהרנפלד ומיקי זמיר במעיין חרוד. נבדק אלו פעילויות מותר/אסור לעשות בגן הלאומי.

על-מנת להתאים את המקום לפעילות המתכוננת פנה מ"מ יו"ר הארגון, רפי כהן צמח עם האחראים על חניוני הלילה ברשות הטבע והגנים וכן עם האחראים על אישור הפעילות הייחודית ולווה את הפרויקט עד לקבלת האישורים מהגורמים הארציים המקומיים.

היום הגדול הגיע – יוצאים למפגש

צוות החלוץ של "אחיעד" ירושלים יצא בשעה 06:30 בבוקר לכיוון מעיין חרוד, כדי להכין את המקום, לקבלת החברים וכן להעמיד מטבח, שיזין את כל המשתתפים.

כאשר הגיעו חברי "אחיעד" מרחבי הארץ הם התקבלו בארוחת סנדביץ קלה לפני תחילת הפעילות.

הפעילות הגיבושית (ODT) החלה בשעה 17:00 ונמשכה עד לשעה 18:30.

ב- 18:30 עברו למתחם אחר, לשירה בציבור ולריקודים עם הפעילות. במהלך אירוע זה נשאו דברים מ"מ יו"ר הארגון ויו"ר הארגון.

בשעה 20:00 חזרו למתחם של "אחיעד", בחניון לילה ונתקבלו, בשולחן אבירים עם 130 מקומות ישיבה וערוך במטעמים, שהוכנו על ידי חברי "אחיעד" ירושלים. התפריט כלל סלטים, פוקאצ'ות שנאפו במקום בטאבון, בירה ושתיה קלה ולאחר מספר דק' חולקו מגשים עם בשרים איכותיים, שבילו על הגרילים שהוצבו במקום.

ארוחת המלכים נמשכה זמן לא קצר.

ליד השולחנות נוצרו קבוצות מעורבות של חברים מכל בתי הלוחם, השיחות נמשכו אל תוך הלילה ועוררו רעב נוסף. שוב הועמסו המבורגרים על הגרילים והוכנה ארוחת לילה לחברים, שנותרו ערים. בשעה 02:00 בלילה פרשו חלקם לישון באוהלים, שהקימו החברים והיו כאלה, שהמשיכו את שיחות הנפש עד אור הבוקר.

לאחר ארוחת הבוקר הטעימה (לא נשכח את השקשוקה של אדיר פרדה) ניקינו את השטח, קופלו האוהלים, "אחיעד" ירושלים קיפלו את הציוד הרב, שהובא לתוך נגררים ויצאנו למסע גאוגרפי והיסטורי באיזור.

הסיור החל בגן הלאומי, ששם נמצא קברו של יהושע חנקין, גואל אדמות העמק. לאחר מכן נסעו החברים לכתף שאול, נקודת תצפית על עמק יזרעאל ועמק בית שאן – שם קיבלנו הסבר מרתק על סגירת מעגל היסטורי מימי שאול, יהונתן ודויד לימי מלחמת השחרור ויישוב העמק. את המסע סיימו החברים במים הצוננים של נחל הקיבוצים.

בדרך למפגשים נוספים…

חברי קבוצת "אחיעד" של בתי הלוחם רואים חשיבות רבה בקיום פעילות ייחודית זו בבתי הלוחם וכן בקיום מפגשים משמעותיים אלה עם שאר חברי הקבוצות. המפגש והלינה המשותפת במסע מאפשרת להתנתק לזמן קצר וליהנות מפעילות חווייתית.

מצפים לראות את חברי "אחיעד" נכנסים למסלול "שביל הרעות" כפי שעשו חברי "אחיעד" ירושלים. חברים שסובלים מפוסט טראומה וחזרו הביתה עם סיפוק רב וחיוך על הפנים.

תודותינו לחברי קבוצת "אחיעד" של בית הלוחם ירושלים ובראשם לאורי אהרנפלד ומיכאל זמיר על הוצאה לפועל באופן מוצלח של מפגש רעים זה.

צילום: הרצל מורד

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316