pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

לאחר מאבק ממושך: ביטול מבחן ההכנסה יעוגן בחוק

18 יוני

בדיון בוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר שהתקיים בשבוע שעבר (16.6.23), עדכנו נציגי אגף השיקום לימור לוריא כי ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל, שעוגן כהוראת שעה לפני כשנה לאחר מאבק ממושך של ארגון נכי צה"ל, יעוגן כהוראת קבע.

ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל, אשר נכנס כהוראת שעה בינואר 2022 ויפוג באוגוסט 2023, הסדיר למעשה את סוגיית מבחן ההכנסה שגרעה מנכי צה"ל כספים רבים. עד התיקון, גמלת הנכות של נכי צה"ל אשר הייתה בידם הכנסה נוספת בין עם מעבודה, הכנסות צדדיות כמו שכר דירה מדירה שבבעלותו או ממניות וכדומה – קוזזה.

עם התיקון שנכנס כהוראת שעה בוטל למעשה מבחן ההכנסה הזה ונקבע כי נכה צה"ל יוכל לעבוד ושיהיו לו הכנסות נוספות. רק במידה שהוא מרוויח יותר מהשכר הממוצע במשק יקוזזו לו 50% מהגמלה. כלומר, על כל שקל שהוא מרוויח יותר מהשכר הממוצע במשק יקוזז לו חצי שקל מגמלת אובדן כושר עבודה.

בנוסף, מנגנון עדכון הגמלה המשולמת לנכי צה"ל, נקבע כעת על פי סכום השכר הקובע המעוגן בחוק – 5,310 שקלים, וישולם בצמוד לעדכון אוטומטי שיבוצע פעמיים בשנה.

כאמור, הוראת השעה תפוג באוגוסט השנה, ולכן ועדת העבודה והרווחה התכנסה כדי לקדם תיקון חקיקה קבוע שיחליף את הוראת השעה הזמנית ויסדיר את הסוגיה.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן: "אנו מברכים על ההחלטה ומודים לאגף השיקום ומשרד האוצר על קבלת עמדה הארגון. זהו צעד מבורך וחשוב שיאפשר לנכות ונכי צה״ל רשת ביטחון להמשיך את הליכי השיקום שלהם. נלווה את התיקון בחקיקה עד תום, ונמשיך לפעול ליישומה המלא של רפורמת נפש אחת".

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316