pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

דוח חמור על תפקוד אגף השיקום במשרד הביטחון

27 אוקטובר

הדוח החמור של ועדת אייל בן ראובן שפורסם היום 27/10/2020 בעיתון מעריב חושף את מה שיודע כל נכה צה״ל במשך שנים ארוכות ואת מה שאנחנו בארגון זועקים ונאבקים עליו במשך שנים:
אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נאבק בנכי צה״ל, גיבורי ישראל, במקום לבצע את משימתו: לסייע להם ולדאוג לשיקומם!

פגיעה בזכאויות הבסיסיות ביותר של נכי צה״ל, טיפול רפואי לקוי ביותר, מניעת טיפול, השפלות, חוסר שקיפות, סחבת, רשלנות – הן רק חלק מהבעיות היסודיות שמשקפות את הריקבון העמוק בתוך אגף שיקום נכים במשרד הביטחון.

ועדת אייל בן ראובן שארגון נכי צה״ל היה מעורב ודחף להקמתה, רק התחילה לתאר את הריקבון והקריסה של הגוף שאמור לדאוג לנכי צה״ל כמשימתו היחידה.

כולנו יודעים, וכיום גם מקבלי ההחלטות מכירים בכך: אין מנוס, חייבים לבצע רפורמה עמוקה ומקיפה באגף שיקום נכים.
האגף איבד את המנדט המוסרי והערכי לטפל בנכי צה״ל.

ארגון נכי צה״ל ימשיך להיאבק בכל האמצעים עד אשר נביא לתיקון המצב ולטיפול וליחס ההולם והראוי לנכי צה״ל, שהקריבו את היקר מכל עבור מדינת ישראל ואזרחיה.

לכתבה המלאה בעיתון מעריב >>

לעיון בדו"ח בן ראובן לשנת 2020 >>

נלחם בנכים במקום לשקם אותם: דוח חמור על תפקוד אגף השיקום במשרד הביטחון

טל לב רם 27/10/2020

ועדה שבחנה את הטענות לגבי הגוף שאמור לסייע לנכי צה"ל מצאה שורה של בעיות, כמו תהליך הכרה לקוי בנכות, חוסר שקיפות והתערבות של גורמים לא מקצועיים. גורם בוועדה: "המצב קטסטרופה".

משבר אמון חמור ועמוק בין אגף שיקום הנכים במשרד הביטחון לבין ארגון נכי צה"ל, כך עולה מדוח חריף של ועדה שהקומה על מנת לבחון את תפקוד אגף השיקום. הוועדה, שהוקמה על ידי מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, אודי אדם, ובראשה עמד האלוף במיל' איל בן ראובן, קבעה כי האגף פועל בחוסר שקיפות כלפי הנכים ומצביע על בעיות חמורות בטיפול ובהכרה בנכי צה"ל. לאור זאת ממליצה הוועדה על ביצוע רפורמות מרחיקות לכת.

רשימת הליקויים ארוכה מאוד ועוסקת בין השאר בהיעדר שקיפות בנוגע לפרסום הוראות, פרוטוקולים של דיונים ופעולות בניגוד לחוק חופש המידע. פגיעה בזכאויות שהולכת ומחריפה בשנים האחרונות ועוד. הליקויים שעולים מהבדיקה נוסחו בצורה עדינה, אך כל מי שנחשף לדוח סבור שאין מקום לטעויות ודרושה מהפכה של ממש באגף השיקום.

כך למשל, קובעת הוועדה כי תהליך ההכרה בחייל נפגע פוסט טראומה לקוי מיסודו, כאשר כותבי הדוח מחזקים טענות של נכי צה"ל לפיהן תהליך ההכרה מתאפיין בתחקיר לגבי אמינות הפניה ולא בטיפול ובשיקום. "דרישות שונות לגבי עברו של החייל בטרם התגייס מביאות להתארכות משמעותית בתהליך ההכרה ויוצרת תסכול בקרב הפונים שצריכים להוכיח שהם אכן נפגעו, זאת בעוד כאשר התגייסו לשירות הוכרו ככשירים לגיוס", נכתב בדוח.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316