pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

ביקור פורום מטכ"ל בבית הלוחם

15 נובמבר

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, וחברי פורום המטה הכללי ציינו היום (יום שני 15/11/21) את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שיצוין במדינת ישראל ביום ראשון הקרוב ה-21/11.

בביקור שקיים פורום המטה הכללי בבית הלוחם בתל אביב, התכנסו חברי הפורום יחד עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן, ודנו בחשיבות הליווי והקשר בין המפקדים ויחידותיהם לפצועי ונכי צה"ל בתהליך השיקום והשפעתו על לכידות החברה הישראלית.

במהלך היום, הציגה ראש מערך הנפגעים, אלוף-משנה עידית סולמון, את השינוי שמובל בטיפול בפצועי ונכי צה"ל, במסגרתו הוקם ענף ליווי הפצועים והנכים כחלק מרפורמת ״נפש אחת״, שגובשה בשיתוף משרד הביטחון. בנוסף, הוצג מוקד ״קשר עד״ אשר אמון על מתן מענה לנפגעים ובני משפחותיהם בהיבטים הקשורים לשירות הצבאי ומענה לצרכים נוספים. כמו כן, הוצב קצין ייעודי במדורי הנפגעים בחיילות ובחטיבות לליווי נכים ופצועים.

בסיום היום, ערכו חברי פורום המטה הכללי משחק כדורסל בכיסאות גלגלים, לצד שחקנים נכי צה״ל, כאות הזדהות והוקרה עבור פועלם ותרומתם לצה"ל בפרט ולחברה הישראלית ככלל.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "ביום זה אנחנו מצדיעים, מודים ומוקירים את הפצועים, על השירות הצבאי שביצעו ועל המחיר הכבד שהם ומשפחותיהם, שילמו בפציעתם. אני מלווה פצועים לאורך שירותי כמפקד, וזה מרגש לראות את התקדמותנו בתחום. ההחלטה לציין את יום ההוקרה באופן רשמי בצה"ל, היא רק חלק מההתחלה החדשה שצה"ל מוביל, מתוך הכרה בחשיבות הקשר והשיח בין היחידות ומפקדיהן לפצועים. זו הזדמנות להביע הערכה גדולה לאגף כוח האדם ומערך הנפגעים, על פיתוח רפורמת 'נפש אחת' והקמת ענף ליווי נכים – ביצענו כברת דרך בנושא והשקענו משאבים רבים. נמשיך לפעול, להרחיב ולמסד את הטיפול בפצועי ונכי צה"ל".

יושב ראש ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן: "ביקורו ההיסטורי של פורום המטה הכללי בראשות הרמטכ״ל, רב- אלוף אביב כוכבי, לראשונה בארגון נכי צה״ל, מעביר מסר חד משמעי בדבר חשיבותם העצומה של פצועות ופצועי צה״ל לצבא ההגנה לישראל ולביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.
פצועות ופצועי צה״ל, הם חלק בלתי נפרד ממשפחת צבא ההגנה לישראל. אני מצדיע לרמטכ״ל ולאלופי צה״ל ומחזק את ידיהם במשימתם הבלתי מתפשרת לשמירה ולהגנה על מדינת ישראל, ביבשה, באוויר ובים".

ראש אכ״א, אלוף יניב עשור: "האנשים הם הנכס היקר והחשוב ביותר בצה״ל, הם למעשה מקור העוצמה שלנו. כצבא וכחברה, יש לנו חובה מוסרית וערכית כלפי הפקודים, האחים שלנו, שנפצעו במהלך משימת ההגנה על המדינה.
הביקור היום בבית הלוחם מסמל את השינוי שמובל בטיפול בפצועי ונכי צה״ל כחלק מרפורמת ׳נפש אחת׳ האמונה על טיוב ושיפור המענה הניתן כיום. אנחנו נמשיך להשקיע משאבים, לטפל ולדאוג לאחינו שנפצעו במהלך שירותם, ולזכור ולהזכיר להם שיש להם בית ומשפחה אחת גדולה. אני גאה ונרגש להיות כאן בבית הלוחם היום. זה הוא יום המסמל בעיניי את רוח הלכידות בצה״ל, את הערבות ההדדית בחברה הישראלית".

קרדיט: שלומי יוסף / דובר צה"ל

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316