pas artical

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

טיול שחרור – מיזם הדגל של אגודת הידידים בישראל

27 יולי

מיזם "טיול שחרור" נולד בעת מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. במהלך ביקורי הפצועים בבתי החולים, הבינו באגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל בישראל עד כמה טיול תרמילאים נתפס עבור חיילי ולוחמי צה"ל כאירוע חובה, כמוהו כמעין טקס סיום השירות הצבאי והמעבר לאזרחות, אך למרות הצפייה והרצון העז, מתקשים פצועי ונכי צה"ל לממש את החלום.

באגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל בישראל החליטו להרים את הכפפה ותכננו מסע ייחודי, ראשון מסוגו, באופן שישתלב בהליך השיקום ויעניק למשתתפיו כלים להתמודד עם המציאות החדשה אשר נכפתה עליהם. על פי התכנית שגובשה, הטיול להודו יהיה שיאו של המיזם. הוא יחל בסדרת מפגשים בישראל בליווי אנשי מקצוע, לרבות לינה משותפת והכרה של כלל חברי הקבוצה. במקביל, אנשי עסקים מהארץ ביקשו להביע את הערכתם לפצועי ונכי צה"ל באמצעות תרומה נאה למימון המיזם, גם חברת התעופה הלאומית אל על, הצטרפה והחליטה להטיס את הקבוצה ליעד הטיול – הודו.

בינואר 2015 הורכבה הקבוצה הראשונה של "טיול שחרור". 20 פצועי ונכי צה"ל, מחציתם נפגעו במבצע "צוק איתן" והיתר – פצועי ונכי צה"ל ממערכות קודמות (ממבצע "עופרת יצוקה", מלחמת לבנון השניה). הקבוצה ביצעה תהליך הכרות וגיבוש, כמו כן ערכה מספר מפגשים במטרה ליצור חוויה אישית וחברתית וכן הכנה יסודית לקראת המסע שמהווה עבורם חוויה יוצאת דופן. מסלול הטיול תוכנן בקפידה, במרכזו ביקור בצפונה של המדינה, במוקדים שיחדיו יצרו חוויה תרבותית, אנתרופולוגית ורוחנית ומבלי לוותר על מספר ימי טרק הכוללים הליכה מאומצת על רקע נופים עוצרי נשימה.

באפריל 2015 יצאה הקבוצה הראשונה לטיול שחרור. מעבר לחוויה של מסע בארץ רחוקה, התמודדו חברי הקבוצה עם אתגרים פיזיים ומנטאליים, למדו להיות יחד, סייעו זה לזה, למדו אחד מחברו ושבו הרבה ביטחון עצמי רב יותר, תחוש מסוגלות, הרבה חברים חדשים לדרך וידיעה כי סגרו את המעגל עם שחרורם מצה"ל, גם אם היה בנסיבות פחות נעימות.
המסע כולו תועד בסרט דוקומנטרי אשר שודר בערוץ 10 במהלך חודש יולי 2015.

לצפיה בסרט המלא אנא הקישו על הקישור הבא:
"המסע בחזרה לחיים", סרטה של הבימאית מיה איידן המתעד את טיול שחרור בהודו 2015

בכוונת ארגון נכי צה"ל ואגודת הידידים בישראל להפוך את מיזם "טיול שחרור" למסורת ובקרוב יחל התכנון לקראת המסע הבא.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316