pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

עדכון חשוב!

6 מאי

חברות וחברים יקרים,

לאחר מו"מ מול נציגי משרדי ראש הממשלה, הביטחון והאוצר הגענו להסכמות בעניין אישור רפורמת "נפש אחת" באגף השיקום. אנו נמשיך לעקוב עד לאישור הסופי בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. זהו צעד חשוב שקרה בזכות התמיכה וההתגייסות של כל אחת ואחד ממכם – תודה לכולכם.
לא משאירים פצועים מאחור!

שלכם, עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל

היום אנו בהנהגת ארגון נכי צה״ל ביחד עם ממשלת ישראל, מתחילים לתקן עוול ארוך שנים, ממנו סבלו נכות ונכי צה"ל ובני משפחותיהם לאחר שהקריבו את גופם ונפשם לביטחון המדינה. לכל אורך הדרך נאבקנו רק על מה שמגיע לפצועים, לפוסט טראומתיים, ולכל נכי ונכות צה"ל באשר הם. על הכרה ושער כניסה מכבד, מקבל וראוי, על טיפול מותאם ומתקדם, ועל יחס מחבק וחם, כפי שנכי צה"ל ראויים לו. אני מודה ביום זה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר הביטחון מר בני גנץ ושר האוצר מר ישראל כץ ולכל צוותי הביצוע במשרדיהם אשר התעלו מעל לכל שיקול ושמו את טובת נכי צה"ל בראש סדר העדיפות הלאומית ומתוך כך את טובת מדינת ישראל, לפני הכל ומצאו את הדרך להעביר את הרפורמה החשובה הזו, שעמלנו עליה מאז כניסתי לתפקיד לפני כשנתיים. 

ביום זה, כמובן לא נשכח את אחינו איציק סעידיאן, שלצערנו עשה את המעשה הנורא מתוך תהומות היאוש. בשם משפחת פצועות ופצועי צה״ל וכוחות הבטחון, אני מאחל ומתפלל לרפואתו ולחזרתו המהירה לחיק משפחתו״. 

להלן עיקרי הסיכומים:

1. יוקצה תקציב של 300 מיליון ש״ח לשם מתן מענה מיידי לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה״ל ומערכת הביטחון בדגש על נפגעי פוסט טראומה, שיכלול, בין היתר, את אלה:

– הקמת מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי.

– אגף השיקום יתוגבר באופן מיידי ב-60 תקני כוח אדם נוספים וכן יוקצו תקנים לצה"ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים והליווי של פצועי צה"ל עוד משלב שירותם הצבאי.

2. הצעת המחליטים המרחיבה שתועלה לאישור הממשלה, תכלול את מרכיבי הרפורמה הנדרשים לחקיקה ותהליכים נוספים שיתבצעו במהלך החודשים הקרובים, כפי שהוצגו על ידי שר הביטחון ובהם:

– שינוי מבחן ההכנסה בהוראת שעה וקידום והטמעת רפורמת עמינוח בתום התקופה.

– מתן סיוע משפטי ללא תנאים.

– הקמת נציבות תלונות לנכי צה"ל.

– הקלות בירוקרטיות מיידיות ושינוי תהליך "שער הכניסה" לאגף השיקום.

– הקמת יחידת מחקר באגף לשיקום נכים.

– הוספת תקנים לאגף שיקום בהתייחס לרופאים, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה. 

– הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המענה בתחומי שיקום, תעסוקה והדיור בהתאם לתמורות שחלו בשנים האחרונות.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316