pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

משרד הביטחון: הוקם צוות לבדיקת טענות נכי צה"ל

21 ספטמבר

הצוות הוקם בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות" שבו טענו הנכים: "מונעים מאיתנו זכויות". המשרד: מנהלים איתם שיח שוטף"

כתב ידיעות אחרונות: אלישע בן קימון וקורין אלבז אלוש | פורסם בתאריך: 20/9/2019

התקדמות במאבקם של נכי צה"ל המנהלים זה עשור מאבק נגד משרד הביטחון בטענה שמונעים מהם זכויות והטבות המגיעות להם: המשרד מקים צוות משותף עם נציגי ארגון הנכים, שידון בדרישותיהם ויציג מסקנות והמלצות לשינוי המדיניות.

ההחלטה התקבלה בתום פגישה בין נציגי הנכים לבין מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם. "אגף השיקום נכים שינה דרמטית את היחס אלינו בעשור האחרון", קבלו בפניו. "אנחנו ממש צריכים להתחנן לזכויותינו הבסיסיות ביותר. התחושה היא שהפכנו מנכס לנטל על המערכת". בראש הצוות המשותף, שצפוי להתחיל לעבוד בימים הקרובים, יעמוד סמנכ"ל המשרד רוני מורנו.

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן הבהיר: "אנחנו לא מעוניינים בצעדים קוסמטיים בלבד אלא מצפים למהפכה. אם לא נראה צעדים בכיוון הרצוי בתוך זמן שיסוכם מראש נצא למאבק חסר פשרות. לא נתפשר על רווחתם, שלומם וכבודם של נכי צה"ל.

מהמשרד נמסר: "אנו מנהלים שיח שוטף עם ארגון נכי צה"ל ובמסגרת זו יוקם צוות משרדי לשמיעת בקשותיהם."


הידיעה על המשבר החריף בין נכי צה"ל למשרד הביטחון פורסמה ב"ידיעות אחרונות" לפני כשבועיים וחשפה כמה מקרים מקוממים.אבי לרמן נפצע ב-1986 ונעזר במכשיר שמיעה עם סוללות. כשביקש סוללות חדשות נאמר לו לטענתו: "סיימת את המכסה השנתית". גד רפן, גיבור ישראל, נפצע במלחמת ששת הימים ומוכר כנכה 98%. משרד הביטחון לא הכיר בחוות דעת מבית החולים תל השומר שלפיה עליו להחליף את מכשיר השמיעה שלו. הוא נתקע עם המכשיר הישן ולא שמע כלום, רק בעקבות מאבק שניהל הוחלף המכשיר.

יהודה פרסי נפצע לפני כשבע שנים בגבול עזה מטיל, איבד את מאור עיניו ומחכה תקופה ארוכה למכשיר אורקם המסייע בקריאה ובזיהוי פנים. "מפעילים עלי בירוקרטיה מתישה" אמר.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316