pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

ביטול מבחן ההכנסה: הצעת חוק שתקל על נכי צה"ל

21 נובמבר

יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה ייפתח עם הצעת חוק של שר הביטחון שתאפשר לנכי צה"ל לעבוד במקביל לקבלת קצבה.

ישראל מציינת היום (א' 21/11/21) את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, עם העלאת הצעת חוק שתקל את חייהם. אחרי שנים של כתיבת תוכניות ועיכובים, ואחרי שהלום קרב אחד הצית עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, מדינת ישראל משנה את התייחסותה לנכים ולפצועים.

58,154 נכי צה"ל, המוכרים על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון, חיים כיום בישראל, כש-1,716 נכים הוכרו בשנה האחרונה, ובהם 747 נפגעי פוסט טראומה.

הבוקר ייפתח בוועדת השרים עם הצעת חוק שיכולה לשנות באופן משמעותי את אורח חייהם של הנכים והפצועים. "הבוקר תעלה לוועדת השרים הצעת החוק לביטול מבחן ההכנסה שתאפשר לאלפי נכים לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד", אמר שר הביטחון בני גנץ. "בנוסף, סיכמתי עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, כי טקס ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה יהפוך לטקס ממלכתי בארגונו של משרד הביטחון".

בין השינויים שנעשו עד כה במסגרת הרפורמה ניתן למצוא את ביטול נתוני הרקע קודם לגיוס הלוחמים, השקת מסלול ירוק להכרה בנפגעי פוסט טראומה כתוצאה מאירועים מבצעיים, ביטול חובת הנוכחות של הנכים בוועדות הרפואיות, הקמת מערכת מקוונת למיצוי זכויות באתר אגף השיקום שכבר בחודש הראשון שימשה יותר מ-4,100 נכים, והקמת מערכת מקוונת לקביעת תורים ופגישות במחוזות האגף; כמו כן הופעל מוקד מיוחד לטיפול בנפגעי פוסט טראומה באמצעות נט"ל, שבו מתקבלות כ-350 שיחות אנונימיות מדי חודש, וניתן מענה לכ-14,000 בני משפחות נכים פוסט־טראומתיים באמצעות טיפולים נפשיים, חונכות לילדים ועוד.

"יש לנו אחריות וזכות לעשות צדק היסטורי – לא נעצור עד שנשלים את הרפורמה", הוסיף גנץ. "אני גאה בשינוי התפיסתי, בקידום התהליכים ובהתקדמות שעשינו בשיתוף עובדי אגף השיקום, ראשי הצוותים, ארגון נכי צה"ל וצה"ל. התחייבנו לשינוי עמוק ואנחנו מקיימים. אנחנו רק בראשית הדרך, יהיו עוד קשיים ואתגרים. כמי ששלח אלפי לוחמים אל הקרב, ששכל רבים מהם וביקר מאות פצועים בבתי החולים, אני מתחייב בשמי ובשם כל הצוות שלא נעצור עד שנשלים את הרפורמה. יש לנו אחריות וזכות לעשות צדק היסטורי ואנחנו נעשה אותו".

סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא אמרה בתדרוך כי "יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא היום שבו המדינה שמה בראש סדר העדיפויות את האנשים שהקריבו מנפשם וגופם למעננו. רפורמת נפש אחת מייצרת עבורנו הזדמנות אמיתית להבטיח את המענים והפתרונות לכך שנכי צה"ל יקבלו את הטיפול והשירות הטוב ביותר לו הם ראויים. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כמדינה וכחברה לדאוג למען אלה שחרפו נפשם עבורנו".

ההחלטה על קיום טקס אזכרה ממלכתי מרכזי לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אושרה הבוקר. שר הביטחון ושר התרבות והספורט בירכו על כך.

יו"ר ארגון נכי צה"ל בתגובה, עו"ד עידן קלימן: "ביטול מבחן ההכנסה הוא בשורה של ממש עבור פצועות ופצועי צה"ל ואנו מודים למשרד הביטחון ולמשרד האוצר על שנענו לבקשתנו והבינו את הצורך בביטולו של המבחן, שפגע קשות בשיקומם של פצועות ופצועי צה"ל. ביטול מבחן ההכנסה הוא חלק משמעותי מרפורמה כוללת, רפורמת נפש אחת, אשר מביאה לשינוי עומק עבור פצועות ופצועי צה"ל. אנו מברכים על ההחלטה להפוך את יום ההוקרה ליום ממלכתי רשמי. הפיכתו של היום לרשמי מוסרת מסר חשוב בדבר חשיבותם של פצועות ופצועי צה"ל למרקם חייה של מדינת ישראל ותרומתם העצומה לביטחונה של המדינה".

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316