pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

אירוע יום ההוקרה 2020 בבית הנשיא בירושלים

2 דצמבר

מידי שנה לרגל יום ההוקרה לנכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, נוהג נשיא המדינה להיפגש עם פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה.

בשנה שעברה התארח נשיא המדינה בבית הלוחם תל אביב ונשא דברים. השנה בשל הקורונה ומתוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות החליט נשיא המדינה מר ראובן רובי ריבלין לארח קבוצה מצומצמת של נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בבית הנשיא בירושלים.

בטקס מרגש שהתקיים היום יום רביעי, ט"ז בכסלו, 2 בדצמבר 2020, בבית הנשיא בהשתתפות נשיא המדינה מר ראובן רובי ריבלין, יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן, פצועי צה"ל ויו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס, ניתנה אפשרות לנשיא לשמוע את סיפורם של פצועי צה"ל: עילי חיות, דנה פנחסוב, ולואי מרעי.

קרדיט צילום: קובי גדעון לע"מ

להלן תמצית מהדברים:
נשיא המדינה: "הגיעה העת לקבוע את יום ההוקרה לפצועי ופצועות צה"ל ופעולות האיבה בחוק. ביום הזה אנחנו מבקשים לומר לכם תודה, ולהגיד לכם שאתם לא שקופים"

"המלחמה של הפצועים מתחילה בשוך הקרבות, בתום הדי הפיצוצים, כשערפל הקרב מתפזר, והחיים חוזרים לשגרה," אמר הנשיא במפגש והקשיב לדבריהם של דנה פנחסוב, שנפצעה בפיגוע בקו 18 בירושלים בשנת 1996, של עילי חיות, שנפצע בשנת 2018 בתאונת אימונים לאחר שקפץ מרכב לפקודת מפקדיו, ושל אביחי הולנדר שגם שר את שירו "אבא לא נרגע". אביחי, הלום קרב ממבצע "צוק איתן", לחם בקרב בסג'עייה.

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל: ״הפצועים והפצועות הנמצאים איתנו כאן הם רק דוגמא קטנה להקרבה גדולה של 56,000 פצועי ופצועות צה״ל. השיקום שלנו קשה ומורכב ונמשך לאורך שנים, אך אנחנו נושאים את פצעינו בגאווה ומשפחותינו הן העוגן שלנו. ביום הזה חשוב לציין, כי המדינה יכולה לעשות הרבה יותר למען הפצועות והפצועים. אנחנו כאן גם כדי להעביר את המסר שיש לנו מדינה אחת, וכולנו צריכים להילחם עליה, כל אחד צריך לתת את המקסימום.״

"עוד יותר קשה מלהיות נכה צה"ל זה להיות אישה נכת צה"ל," אמרה במפגש דנה פנחסוב וסיפרה על ההתמודדות שלה: "אנשים מרגישים נוח לחטט בפצעים שלי כאישה יותר. אני גאה בכל צלקת וצלקת אני יודעת שהן הפכו אותי למי שאני היום."

עילי חיות, שנפצע בשנת 2018 בתאונת אימונים אחריה נותר משותק סיפר לנשיא: "הייתי ספורטאי מצטיין, קמתי בבוקר עם חלומות לרוץ מהר יותר ולשבור עוד שיא, היום החלום שלי הוא ללמוד ללכת על קביים ואני עוד אצליח."

"לא חשבתי שארצה לחיות אחרי שאיבדתי את שתי הרגליים. בשיקום בחרתי בחיים," סיפר לנשיא בגילוי לב לואי מרעי, שנפצע ממטען צד בגבול לבנון בשנת 2002 במהלך המפגש.

בדבריו אמר הנשיא: "אני יודע שפעמים רבות אתם מרגישים 'שקופים'. מתקשים להתמודד עם הבירוקרטיה, מתוסכלים, עייפים מן האתגרים והקשיים. ביום הזה – ואפשר שהגיעה העת לקבוע את יום ההוקרה לפצועי ופצועות צה"ל ופעולות האיבה בחוק – ביום הזה אנחנו מבקשים להצדיע לכם, לומר לכם תודה, ולהגיד לכם שאתם לא שקופים. לא שכחנו, ואנחנו לא שוכחים. אנחנו רואים אתכם. אני מאחל לכולכם הרבה ניצחונות, קטנים וגדולים, במערכה על השיקום. יש לכם כל כך הרבה כוח, אתם מקור של השראה לכולנו,״ אמר הנשיא.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316