pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

איציק סעידיאן, נכה צה"ל הצית עצמו מול משרדי אגף השיקום

13 אפריל

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל:
קרוב ל-20 שנים אני משמש בתפקידים שונים בארגון נכי צה״ל. מעולם לא הייתי עצוב ומוטרד כל כך כמו בערב הקשה הזה, רגע לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. הערב נפל דבר. פצוע צה״ל ממבצע צוק איתן, הסובל מפוסט טראומה, עשה את המעשה הבלתי ייאמן והצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום. האם מדובר במקרה? בבחור שהשתגע? כולנו, כל משפחת נכות ונכי צה״ל יודעים שההיפך הוא הנכון!

ההתעמרות, ההתנערות, היחס המשפיל, הפגיעה בזכויות ובעיקר הייאוש מכל אלו, הביאו את איציק היקר לעשות את המעשה הקשה. לצערנו הרב, איציק לא לבד – אגף שיקום נכים במשרד הביטחון הביא ומביא את נכות ונכי צה״ל לתהומות של ייאוש קשה. אנחנו, בארגון נכי צה״ל, נאבקים את מאבקם של נכות ונכי צה״ל במשך תקופה ארוכה. מעל לכל במה אנחנו זועקים כי אגף שיקום נכים אינו מתפקד, פוגע בשלומם, רווחתם ובריאותם של נכי צה״ל ואיבד את הצדקת קיומו המוסרית. בחודשים האחרונים מאבקנו למען מהפכת עומק באגף שיקום נכים עלה מדרגה.

הבאנו את הנושא לראש סדר היום החדשותי במדינת ישראל, קיימנו דיונים עם בכירי מערכת הביטחון ומקבלי ההחלטות ובארגון ביקרו גם יו״ר האופוזיציה לפיד וראש הממשלה נתניהו, שהתחייבו לפעול בכל הכוח למען מהפכת העומק הנדרשת, בכל המישורים. הערב שוחחתי שוב עם ראש הממשלה, שהביע צער עמוק על המקרה ושב והבטיח כי הוא מחויב לחלוטין למה שהתחייב בעת ביקורו בארגון לפני כחודשיים.

בערב הזה אנחנו כועסים וכואבים. כועסים על האטימות, שרירות הלב וההתעמרות של אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, שהביאו גיבור ישראל לעשות מעשה קשה של ייאוש. כואבים את כאבו של איציק היקר ושל כל אוהביו. אנחנו נעמוד לצד אהוביו ואוהביו של איציק ועבורו ועבור כל נכות ונכי צה״ל נשוב ונתחייב: לא משאירים פצועים מאחור!

נמשיך ונאבק עד אשר נביא את השינוי המיוחל, שנכי צה״ל ראויים לו בזכות ולא בחסד.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316