pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

אות המופת השיקומי של משרד הביטחון

27 פברואר

אות המופת השיקומי של משרד הביטחון הוענק אמש (יום א', 26/2/23) לשלושה נכי צה"ל שהשתקמו מפציעה קשה ותורמים בחזרה לחברה באופן מעורר השראה: סא"ל שריף עארידה, ענבל רייכלר ודני בן אבו

הטקס התקיים בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר ובהשתתפות סמנכ"לית וראש אגף השיקום לימור לוריא, יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן וראש מחלקת הנפגעים בצה"ל, אל"מ רעות קורן.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן: "ענבל, עראידה ודני הם מופת של ישראליות בלחימה בפציעה ובשיקום. אומץ הלב שהפגינו בשירותם, העוצמות האישיות בשיקומם ומחויבותם לשיקום חבריהם הנכים הם אור גדול בקרב קהילת הנכות והנכים. שיקומם של נכות ונכי צה"ל לא נגמר לעולם, ואין גאה ממני להשתתף בהענקת אות המופת השיקומי לאלה שהשקיעו את חייהם בשיקום אחיהם ואחיותיהם אשר תרמו מגופם ונפשם למען המדינה״.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר אמר למקבלי האותות: "כל אחד מכם טיפל לא רק בעצמו, אלא טיפל גם בחברה והעניק לאחרים, זה מופלא בעיני. אחת המשימות הערכיות והחשובות ביותר של משרד הביטחון היא הטיפול בכם ובכל נכי צה"ל. נמשיך בכל הכוח עד שנשלים את רפורמת 'נפש אחת'. את השינוי כבר רואים ומרגישים".

סמנכ"לית וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא: "אות המופת השיקומי מוענק לנכי צה"ל אשר נפצעו בפציעה מורכבת ששינתה חיים, אך בזכות נחישות, אומץ ואמונה, הם גם מגשימים את חלומותיהם וגם תורמים לחברה הישראלית ולזולת. גיבורי ישראל, דני בן אבו, ענבל רייכלר ושריף עראידה – אנחנו מצדיעים לכם, אתם דוגמה ומופת לכולנו".

צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

ענבל רייכלר (39)
נכת צה"ל משותקת ברגליים (מתניידת בכיסא גלגלים), נפצעה בתאונת אימונים במהלך הטירונות. ענבל קיבלה את אות המופת השיקומי על פעילותה הענפה והקמת עמותת 'Wave ability', המשלבת אנשים עם מוגבלות דרך הים.

עראידה שריף (40)
נפצע קשה מירי מחבלי חיזבאללה, במלחמת לבנון השנייה, בזמן שחילץ את חבריו שנתקלו למארב מחבלים. עראידה מתנדב בקהילה ומסייע לשלב צעירים במסגרת תכנית 'אחריי', עוזר להלומי קרב במסגרת עמותת "אחים לחיים" וכן מרצה לבני נוער.

דני בן אבו (70)
נפצע במהלך קרב הבלימה בסיני במלחמת יום הכיפורים. פגז פגע ישירות בטנק והוא עף בעודו בוער מאש. דני שימש כחבר מועצת העיר אשדוד, כיו"ר התאחדות הספורט לנכים וכחבר הוועד הארצי של ארגון נכי צה"ל.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316