pas artical

חדשות הארגון

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

אגף השיקום במשרד הביטחון והמרכז הרפואי שיבא יקימו "בית בטוח"

6 פברואר

ארגון נכי צה״ל מברך על הקמתו של ״בית בטוח״ לטיפול בנכי צה״ל הסובלים מפוסט טראומה ומצבים נפשיים מורכבים, הזקוקים לטיפול נפשי מהיר בטווח של עד 72 שעות מרגע הגעתם לבית החולים שיבא.
מדובר בצעד חשוב נוסף במסגרת רפורמת נפש אחת, עליה עמל ארגון נכי צה״ל יד ביד עם אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, לטיפול בכלל פצועות ופצועי צה״ל.

הקמתו של ״הבית הבטוח״ מסמל שינוי גישה חשוב ביותר, מבורך ונדרש בכל הקשור בהכרה ובטיפול בנכי ונכות צה״ל הסובלים מפוסט טראומה ואנו מודים לאגף שיקום נכים ולשר הביטחון על האוזן הקשבת וההיענות לצרכיהם היחודיים של נכי ונכות צה״ל הסובלים מפוסט טראומה.


מצורפת הודעת דוברות משרד הביטחון:

שלב נוסף ביישום רפורמת "נפש אחת"

אגף השיקום במשרד הביטחון והמרכז הרפואי שיבא יקימו "בית בטוח" לטיפול בנכי צה"ל במצבי משבר נפשי מורכבים

שר הביטחון בני גנץ: "רפורמת נפש אחת תמשיך להתקדם, להתרחב ולהעמיק – מתוך חובה מוסרית וערכית שלנו למי ששילמו בגופם ובנפשם. הבית הבטוח, הוא עוד אמצעי בסל רחב של כלים שאנו מפתחים ומרחיבים, במטרה להציל חיי אדם, לשפר את איכות חייהם של פגועי הנפש והפוסט טראומה שנפגעו בפעילות צבאית, ולשפר את מסע השיקום. אני מבקש להודות לאגף השיקום על ההובלה של עוד מהלך, צעד אחר צעד, נעצים ונקדם את הרפורמה הזו שהיא בליבת העשייה של מערכת הביטחון".
 
"בית בטוח" – מודל טיפולי חדשני בנכי צה"ל פוסט טראומטיים במצבי משבר נפשי, הזקוקים לטיפול נפשי מהיר בטווח של עד 72 שעות מרגע הגעתם למרכז הרפואי שיבא תל השומר. נכי צה"ל מוכרים או בתהליך ההכרה, מכל רחבי הארץ, שיימצאו במצב משבר נפשי אקוטי, יופנו להתערבות טיפולית מיידית, ע"י טובי המומחים בתחום. זהו מהלך נוסף שצפוי לסייע לנכי צה"ל במצבי משבר מורכבים שמתקיים בתיאום עם ארגון נכי צה"ל.

מדובר בשירות חדשני וייעודי שיהווה כתובת, 24 שעות ביממה, לנכי צה"ל שנקלעו למשבר נפשי קשה וזקוקים להתערבות רפואית מיידית. נכה שנקלע למשבר יעבור, תחילה, הערכה קלינית והתייעצות עם פסיכיאטר מומחה כונן במיון הפסיכיאטרי של שיבא – פיזית או באמצעות שיחת וידאו. לאחר מכן, במידת הצורך, הוא ישהה כ-72 שעות בבית הבטוח, שבמהלכן יינתן לו מענה רב-מקצועי והוליסטי שישפר את מצבו. בסיום ההתערבות הטיפולית, יופנה למסגרת אשפוזית מתאימה.  

לימור לוריא, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "פרויקט בית בטוח צמח מתוך סדרת פגישות שקיימנו עם ארגון נכי צה"ל ונציגי נכים פוסט טראומתיים שהציפו את הצורך למקום שבו יוכל להגיע נכה במשבר אקוטי מבלי להיכנס לאשפוז פסיכיאטרי. מדובר בבשורה עבור נכי צה"ל הפוסט טראומתיים החווים משברים נפשיים שעד היום לא היה להם מקום בו יזכו לטיפול מהיר ומקצועי". 

פרופ' מרק וייזר מנהל האגף לרפואת הנפש ע"ש דרורה ופנחס זכאי במרכז הרפואי שיבא: "הכוונה היא להקים בית שבו נכי צה"ל בזמן משבר נפשי יוכלו לשהות כמה ימים, לנוח, לצבור כוחות ולקבל את הטיפול המיטבי שלו הם זקוקים. תכנון הבית נעשה בשיתוף אגף השיקום במשרד הביטחון ובתיאום עם נציגי הנכים. אנו נערכים לקראת הכנת תוכנית פעולה סופית, שבשלביה הראשונים יוגדר הפרויקט כפיילוט שבמסגרתו נלמד את הנושא הלכה למעשה ונשנה נוהלי עבודה לפי הצורך".

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316