untitled 162

ביטאון הלוחם 287 זה כן עסק

כמה קטנים, ככה גדולים

עסקים קטנים זקוקים לאסטרטגיה ייחודית כדי להתמודד עם משברים

חיים ליפא
נכה צה"ל, יועץ עסקי,
האנושי לשדרוג מפתח מודל ה-GPS
הפוטנציאל של המוח
053-6998885
lipah10@gmail.com

תקופת הקורונה היא תקופה שלא ידענו כמותה. היא שינתה את חיינו וחשיבתנו, ודרשה מאיתנו כוחות נפש להתמודד עם אי ודאות ועם חרדות קיומיות, בריאותיות ותעסוקתיות. ארגונים ועסקים נפגעו קשות ועובדים רבים מצאו עצמם ללא תעסוקה ומקור הכנסה. בעיקר נפגעו עסקים קטנים, אותם יש לחזק ולהחזיר לאלתר למעגל הייצור והמכירות. עסקים קטנים זקוקים לאסטרטגיה ייחודית ומתאימה, הם זקוקים להתייעלות המתאימה לאופיים העסקי הייחודי.

חברי מועדון

בדרך כלל עסקים קטנים משכילים לפתח קשר קרוב יותר עם לקוחותיהם, סוג של מועדון חברים, עם רשימת לקוחות קבועים או מזדמנים. את הקשר הקרוב צריך למנף כדי לרתום את הלקוחות וליצור תחושת משפחתית של צוות, תחושה שתוביל אותנו
להצלחה משותפת. בעתות משבר כדאי לגייס חדשנות ויצירתיות לטובת העסק. אפשר גם לגייס את הלקוחות המיוחדים שלנו לטובת השינוי הנדרש.

עכשיו יותר מתמיד

תבחרו את הלקוחות הזקוקים עכשיו למוצר או לשירות שלכם יותר מתמיד, לקוחות המבינים באמת את הערך והשירות הייחודי שאתם מעניקים להם.
חשוב להקפיד שאלו יהיו לקוחות שכיף לכם לעבוד איתם. הקפידו לא ליפול לעסקאות שאינן כדאיות או רווחיות, עם לקוחות המנסים לנצל את מצבכם ולקבל שירות במחירים מופחתים. לקוחות שנמשכים לערך המוצר והשירות הייחודיים שלכם יישארו נאמנים, קשובים ומגויסים למסרים שלכם באשר להבראת העסק והתאמתו למציאות המשתנה. חייבים להציג להם אמירה והתייחסות חדשנית המתחשבת בהלך הרוח החדש שאתם משדרים. גם בעתות משבר, אפשר לפתח מוצרים מדליקים שיש להם ביקוש אמיתי וערך מוסף.

התאמה מדויקת

יש לעדכן, להתאים ולדייק את המוצר והשירותים שלכם. הבראת העסק במצב החדש דורשת להתאים את השירותים והמוצרים שלכם לקהל היעד שבחרתם. אפשר למשל לחשוב על הפעלה של גרסה דיגיטלית למוצר שאתם רגילים להעביר בדרך כלל במפגשים פרונטליים של אחד על אחד. למשל, מאמנים, מרצים, יועצים ומטפלים יכולים לתת מענה מקצועי מרחוק במפגשי זום. ייתכן שתידרשו להציע מפרט מצומצם יותר של המוצר שאתם רגילים לספק.
שימו לב שאם רוצים לייצר מוצר שעולה פחות, אין להוזיל את שאר המוצרים הבסיסיים. כדאי לפתח פורמט חדש של המוצר הזול, לצמצם את החבילה או ליצור גרסה מוקטנת לתקופה הקשה. בסוף תקופת המשבר תוכלו לחזור למחירים הרגילים. שתפו את הלקוחות במהלך, כדי ליצור חיבור רגשי ותחושת ערבות הדדית.

לצאת מהקווים

כדאי להעז ולהתרחק מהאזור המוכר והידוע, ממש לצאת מהקווים. להעז לצאת לשוק עם מוצרים ושירותים חדשניים, שונים ויצירתיים, שעד היום רציתם ולא העזתם להוציא. דווקא בתקופת משבר ישמחו לקוחות רבים לרכוש מעסקים קטנים.
נצלו זאת כדי להלהיב ולגייס אותם. רבים יראו בחדשנות ובתעוזה רוח חיובית, במיוחד בימים קשים.
תעוזה ואומץ עסקי משדרים אמון, תנועה, יצירתיות וחיות. מהלך מקורי מלמד עליכם שאתם עסק ייחודי ופורץ דרך, שיש לו לקוחות נאמנים המסייעים בזמנים קשים.

אם העסק נסגר ואינו פעיל כרגע, זאת הזדמנות מצוינת לחשב מסלול מחדש. בצעו פעילויות חדשות של שמירת קשר עם לקוחות וספקים, עדכנו אותם במצב שלכם ובתוכניות להבראת העסק, במוצרים שחשבתם לפתח ובמגמות חדשניות המתאימות לעת הזאת. שימור קהל היעד וקשר עם לקוחות וספקים הוא מרחב הכוח הטוב ביותר וערובה לחזרה
מהירה לשגרה.

להתחבר לכוחות

בין שאתם אולם אירועים, מסעדה, עסק לשיפוצים,
אימון אישי או צילום, שתפו את המתכונים הסודיים שלכם, תהיו פתוחים ונדיבים, והנתינה תחזור אליכם בזמן הנכון ובענק. את העשייה החיובית כדאי לשתף ברשתות החברתיות. השיתוף יאפשר לאנשים שטרם נחשפו אליכם לטעום את היכולות הייחודיות שלכם ואת המוצרים והשירותים המדליקים שאתם מציעים. בחג העצמאות הזה, אל תרגישו אבודים ואל תהיו מיואשים, התחברו ליכולות ולכוחות הרוחניים העמוקים שלכם, אלו שתמיד היו שם בשבילכם. ואל תשכחו את האמרה החסידית היפה: "כל עוד הנר דולק, אפשר לתקן".

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316