pas artical

מן התקשורת

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

נכי צה"ל כבשו את מרתון ברלין

3 מרץ

משלחת של 21 נכי צה"ל, שלא נתנו לפציעה שלהם למנוע עיסוק בספורט מאתגר ולכבוש עוד פסגה, השתתפו ביום ראשון האחרון במרתון ברלין בגרמניה.שמונה מהנכים עשו את המרחק המלא בריצה – 42 קילומטרים ו-195 מטרים. 13 האחרים, עשו את אותו מרחק עם אופני היד שלהם.

מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, תת-אלוף במיל' חיים רונן, המתין למשלחת בעת יציאתה מנמל התעופה בן גוריון. "המיזם הזה התחיל כששמעון נבון בא אליי וביקש. הוצאנו קבוצה של 13 רוכבי אופניים ושמונה רצים למרתון ברלין. יש חשיבות עצומה שזה קרה בגרמניה, גם בהיבטים היהודיים ההיסטוריים. קבוצה של נכי צה"ל שרצה ורוכבת בגרמניה עם כל המשמעויות. מאוד חשובה הערבות ההדדית והעזרה אחד לשני. חשוב שכל אחד ייתן מעצמו".

בפועל עומדת מאחורי המיזם אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, שבראשה מבצע את התפקיד בהתנדבות אלוף במיל' אליעזר שקדי. המימון לפרויקט הושג באמצעות תרומה של חברת הנדל"ן שמעון צרפתי. לדברי ורד רוט, מנהלת אגודת הידידים, מדובר באירוע שחורג מגבולות הספורט.

"לצפות בפצועי צה"ל, פסיפס של החברה הישראלית, אנשים שאירוע מטלטל שינה את חייהם מהקצה אל הקצה – רצים ורוכבים במרכז ברלין – זאת אמירה", ציינה רוט. "בהיותם שם, גומאים מרחק של 42 קילומטר, לא מוותרים לאתגר המנטלי והפיזי, יש עוצמה אדירה להם ולסובבים אותם. זה אירוע מכונן, ואנו נמשיך, בעזרת הציבור הישראלי, לקדם מיזמים מסוג זה למענם".

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316